dinsdag 26 maart 2013

Zeeklas - Dag 2

Dag beste bloggers! Na een welverdiende nachtrust, stond ons weer een nieuwe dag te wachten. En wat voor één... Kijk maar mee!


We beginnen met een lekker ontbijtje: een koffiekoek, fruitsap, warme chocolademelk, boterhammetjes met een grote keuze uit beleg, ... Kan het nog luxueuzer?


Daarna vertrekken we weer... naar het strand!


Op het strand doen we verschillende opdrachten en spelletjes.


Bij enkele van de opdrachten kunnen de leerlingen hun creativiteit helemaal botvieren.


Kunnen jullie raden wiens schaduw dit is? Tip: één leerling en één leerkracht!


Toon graaft een indrukwekkende tunnel en toont hier het resultaat.


Een traditie op zeeklas (en bosklas) is het spelletje vlaggenroof! Lotte en Gille komen elkaar tegen en moeten dus een kusje geven!


Weer terug in ons verblijf, staat ons middagmaal ons op te wachten. Eerste gang: een groentesoepje!


Tweede gang: gepaneerde visfilet (want dat moet op zeeklas!) met broccolipuree.


Derde gang: een lekker ijsje.


Na deze maaltijd is het op naar de volgende halte, en onderweg denken we ook aan de juffen die nog in Waanrode zitten, kijk maar!


Deze tramhalte leek wel perfect voor ons. We nemen de kusttram richting Oostduinkerke Bad.


Op de tram is het best gezellig!


Onderweg waren we even juf Elke kwijt. Kunnen jullie haar vinden?


Aangekomen bij het visserijmuseum, zien we buiten al een indrukwekkend scheepswrak staan.


In het museum leren we over de vissers, hun technieken, hun dagelijks leven en het leven op (en in) de zee. 


Ja, je leest het goed... Het leven IN de zee, want we kunnen de vissen zelfs voelen in een open aquarium.


Voor we weer vertrekken, nog even een vieruurtje...


...en weer de tram op!


Als avondmaal wacht er ons een broodbuffet. We kunnen kiezen tussen wit brood, bruin brood of stokbrood. Als beleg is er kaas, hesp, kippenworst, tonijnsla of kip curry.


Na het eten gaan we terug de duinen in om ons avondspel te spelen. Vandaag voerden we opdrachten uit, zo zie je deze groep een bus uitbeelden.


Britt probeert uit te dokteren hoe ze door een gewoon papier kan kruipen zonder het te scheuren.


Ondertussen is ons hoogbezoek aangekomen! Zoals je ziet, brengt juf Christiane licht in de duisternis.
Bedankt om ons een bezoekje te brengen, juf Christiane!


En na een lange dag, zetten we ons aan onze brieven en kaartjes. Hou dus je brievenbus maar in 't oog!

Bedankt aan iedereen die een reactie achterliet, we hopen er de volgende dagen nog veel te krijgen.
TOT MORGEN!

11 opmerkingen:

  1. hallo allemaal
    ik hoop dat jullie het niet te koud hebben,want hier wel zon maar ijskou.
    veel pret nog en groetjes van thomas en zijn mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai seg da ziet er weer heel erg leuk uit!
    Nog veel plezier de volgende dagen,daarna een super paasvakantie en dan zien we elkaar terug helemaal uitgerust op 15 april!!!
    groetjes juf Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. beste klasgenootjes
    ik zie dat jullie zich amuseren aan zee
    ik verveel me ook niet want ik ben naar de
    rode duivels aan het kijken het staat hier
    nog voorlopig 0-0
    ik vertel jullie morgen de eindstand en onder tussen is het 1-0 hazard heeft gescooooooooooooooooooooooooord
    jullie mogen een feestje bouwen
    jullie staan er goed op de foto
    juf elke ik ben ontgoocheld in jouw dat je
    een supporter bent van onze tegenstander
    van Macedonië
    groetjes Matthias



    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, jullie hebben mijn buitenverblijf aan de zee gevonden.
    En....juf Elke was weer weg. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag meester Hans, en de juffen en alle lln,

    Het zijn heel mooie fotos.
    Hebben jullie veel lol?
    Ik kijk er nu al naar uit om binnen 2 jaar ook op zeeklas te gaan!

    Grtjs,
    Maya - groep 6 (en ook een beetje van Zita - groep 4)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo zonnebloemetjes,

    Ik hoop dat jullie het leuk hebben aan zee,
    brengen jullie mij een schelpje mee?
    Geniet ervan en heb daarna een welverdiende vakantie!!!
    Vele groetjes aan juf Elke en juf Jella. Maar vooral extra aan meester Hans die zeker blij is dat ik er dit jaar niet bij ben...

    Groetjes Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag 2 was precies ook weer geweldig.
    Geniet er nog van want de week zit er al bijna op.
    En ik denk dat jullie dan wel allemaal nood zullen hebben aan een deugddoende vakantie!
    Nog veel plezier.
    Juf Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo allemaal

    Het ziet er daar super leuk uit!
    Fijn gezelschap, toffe spelletjes, interessante uitstappen en vooral LEKKER eten!

    Geniet er nog van!
    Want deze dagen gaan jullie nooit meer vergeten... :)
    Juf Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo klasgenootjes
    de stand is 0-1 gebleven
    Jason gelukkige verjaardag
    Ik zie dat jullie weer een fijne dag hebben gehad.
    Matthias

    BeantwoordenVerwijderen
  10. beste klasgenootjes
    gisteren heb ik een bericht gescheeven maar het stond er niet op maar mama heeft mijn
    bericht op nieuw verstuurt en het was 1-0
    lieve juf elke wil je echt niet 7 juni
    supporteren voor de rode duivels en doe het
    voor ons
    ik hoop dat jullie beeter weer is want bie ons is het aan het sneeuwen
    was het gisteren tof bij de paardevisser
    was het tof in het zwembad
    ik gaweer af schijnd nemen groetjes matthias

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Zonnebloemers

    Ik ben weer terug in ons Hagelandje ...
    Bedankt dat ik mee mocht genieten van enkele uren zeeklasplezier ...
    Proficiat aan alle kinderen en de leerkrachten om er samen zo'n toffe zeeklas van te maken !
    ( alhoewel ik sterk begin te twijfelen aan de geestelijke gezondheid van sommige leerkrachten bij het bekijken van enkele foto's ... )

    groetjes
    nog een fijne avond en tot morgen
    juf Christiane

    BeantwoordenVerwijderen