vrijdag 8 april 2011

Zeeklas - dag 5

Zoals beloofd, beste bloggers, nog het verslag van dag 5! En als ik nu 'bloggers' zeg, hoop ik dat er ook een paar leerlingen van groep 8 en 9 zelf bijzitten! Mannen, als jullie dit lezen, plaats dan ook maar een reactie, en laat maar horen hoe tof het daar was. Voor allen die het niet van jullie geloven, het verslag...

We beginnen zoals we gisteren geƫindigd zijn, namelijk met de bonte avond. Dus nog even een mini-fotoverslagje van gisterenavond voor we echt aan dag 5 beginnen. Je ziet alle groepjes in vol ornaat!

En het publiek genoot, met spijs en drank!

De kinderen bedankten de leerkrachten en Rosette voor de fijne week, en dat werd enorm geapprecieerd!

Maar goed, op naar dag 5 dus. Voor het ontbijt moesten de kamers leeg zijn, dus stonden we vroeg op (6.45 uur!). Sommigen hadden het daar moeilijk mee, anderen dan weer niet. Hier zie je Jens, die als eerste met ingepakte valies klaar stond op de gang!

Na ons laatste ontbijt aan de zee, trekken we de bus op richting Oostende. We wandelen even over de dijk om de sluizen te bekijken...

...en gaan dan naar de 'viswijven' om die plaatselijke lekkernijen te gaan proeven! Yenthe met zijn mond vol inktvis:

Siebe die de strijd aangaat met een maatje.

Weer naar de volgende halte, en dit is het schip 'Mercator'. Na vele tochten gemaakt te hebben, ligt het schip nu in de haven van Oostende als museum. We staan aan het roer.

Op het dek kunnen we (weer) van prachtig weer genieten.

Er is ook een kapel. Deze jongens tonen hun toewijding.

Alsof we nog niet genoeg gegeten hadden na het ontbijt en de kraampjes van de viswijven; picknick!

Terug de bus op, richting het Zwin. Dit is het laatste deel van de dag en van de zeeklas. De gids wacht ons op en begint meteen te vertellen over de ooievaars die we overal boven ons zien.

We leren over slikken en schorren, en genieten van het prachtige uitzicht.

We zien hoe het slib zich ophoopt.

Terug naar de bus, voor de laatste keer. Daar slaat de vermoeidheid genadeloos toe.

Zo, het einde van dit verslag, het einde van de zeeklas en het einde van weer een week bloggen. Ik hoop dat jullie er van genoten hebben, ik alvast wel, en ik ben zeker dat ik ook spreek voor juf Jella en juf Elke. Laat gerust nog reacties achter, en tot volgend jaar op bosklas!

1. Diede kan zelf niet reageren maar ik kan wel in haar naam zeggen dat ze 't geweldig vond!
    En wij zijn blij dat ze veilig terug is.
    Dus aan alle leerkrachten, dankjewel voor de goede zorgen!

2. Dank je wel allemaal voor de fijne, maar vermoeiende zeeklas!! De foto's zijn alvast schitterend, dus ik kijk zeker al uit naar de bewegende beelden!!
    Geniet van de paasvakantie, laad de batterijen op en we zien elkaar binnen twee weekjes!!!
    Groetjes van Juf Jella

3. Hallo iedereen
    Het was heel leuk op zeeklas zeker de zee.
    En meester je hebt er weer al eens mooie foto's op gezet.Bedankt juffen en meester Hans voor de fijne week. En ook Rosette die goed voor ons gezorgd heeft.Een fijne vakantie en slaap nog maar goed.Anouk xxx

4. ik ben terug thuis en ben heeeeeel moe deze ochtend was ik nog een beetje hees van zoveel te lachen en te roepen met m'n abfje Anoukske

Femke B.

5. Wooow,Zeeklas was wel echt SUPER.
    Ik was wel SUUUUUUUUUUUUUUPER moeee..
    Ik wil ook nog Juf Elke,Juf Jella,Meester Hans en Rosette bedanken voor de week.
    De bonteavond was ook SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUPER.
    Echt waar..
    Ik zal Zeeklas nooit vergeten ;D

D O E G .....

xxxJess Meja. :D

6. Het Zwin daar was zoooooooooooooen mooi uitzicht en op de bus hadden we een film gezien en op de mercator daar ben ik al 2 keer geweest en toen zagen we mama en papa weer ik had ze gemist (maar men broer niet natuurlijk)

groetjes Femke Vaes

7. hallooooooo !
    Zeeklas was gewoon weg SUPER !
    We gaan het volgend jaar echt niet vergeten wat we allemaal gedaan hebben op zeeklas !