dinsdag 29 maart 2022

Bosklas DAG 2

Goeiemorgen deze morgen! Euhm... Deze avond natuurlijk!

Welkom bij alweer het verslag van dag 2.

Vandaag was een dag waarop we dankbaar waren voor het droge weer (tegen alle verwachtingen in), voor het lekkere en overvloedige eten (dat toch nog niet genoeg bleek voor sommigen) en voor de aankomst van Paulien en juf Nathalie die onze groep vervolledigden!

Vanmorgen werden alle kindjes gewekt door de juffen, na een zalige nachtrust van héél veel uren! (Mag die aprilgrap vandaag al verteld worden ja?)

We zijn blij dat we mogen aanschuiven aan het ontbijt en zorgen er ook voor dat we onze picknick voor deze middag al voorbereiden.














Welkom Paulien en juf Nathalie!!!!!

Van een warm welkom gesproken!



We zijn nog niet goed klaar of onze gids staat ons al op te wachten. Gids Freddy zal ons naar en door de Venen loodsen. 

Iedereen klaar, gepakt en gezakt? Op weg dan, we hossen door de bossen richting de Venen van Malchamps.











































We hebben twee fototoestellen mee. Eentje in het bezit van de leerkrachten, eentje dat de leerlingen gebruiken. En tja... Wat heb je dan? Deze foto's...








































Voor de middag splitsen we de groep op in een Venengroep en een Museum-van-het-Bos-en-het-Water-groep.
















































































Wisten jullie dat ze vroeger een maximum aantal turfblokken (om de huizen te verwarmen) uit de Venen mochten halen, per week? Om dat aantal goed bij te houden, begon men de turfblokken te 'turven'. Vandaar het woord dus!














We kunnen van onze picknick genieten op het terras, BUITEN! 

Een drankje van de streek hoort erbij. Spa Reine, Spa Barisart, Spa Orange of Spa Citroen; voor ieder wat wils.

Na de middag is er de kans om een souvenirtje te kopen. Elke keer opnieuw zijn ze hier blij wanneer 'die van Woindere' gepasseerd zijn. De buit was binnen!
























Vervolgens wisselen we de groepen om; één groep mee met Freddy, de Venen in, de andere groep mee naar het museum.





















































































Wanneer iedereen terug verenigd is, vatten we de terugtocht aan en keren we terug naar ons verblijf. Dit keer gelukkig bergaf! We zijn dan ook op de helft van de tijd weer terug.

Het avondeten bestaat vanavond uit tomaten-pompoensoep.













Bijvullen van het water voor onze dorstige kindertjes.

Hoofdgerecht: varkensmedaillons met rode kool en aardappelen.








Als dessertje kregen we yoghurt. En die potjes zijn toch zo moeilijk open te krijgen, nietwaar, meester Gianni?




Op dit eigenste moment genieten de kinderen van een lekker warme douche, kregen sommigen al post en dadelijk kan er lekker gesnurkt worden (hopelijk niet te luid) en dan zijn we weer klaar voor alweer een dag vol avontuur in de bossen van Spa!

Wij vinden het geweldig wanneer jullie een reactie posten, wij lezen die voor aan de kinderen. Wees niet ongerust wanneer je reactie niet onmiddellijk verschijnt; wij moeten die namelijk eerst goedkeuren :-)


Graag willen we jullie ook nog enkele dagboekfragmenten van vandaag meegeven:

Ik vond het wandelen leuk maar lang. (Noa)

ETEN REVIEW: voorgerecht :) hoofdgerecht :) dessert :) (Siebe)

Ik heb vandaag gewandeld en niks meer. (Leonid)

Ik vond het leuk in het bos. Met Freddy (de gids) was het het leukst! (Lisa)

Freddy is een goede gids en een toffe mens. (Janne)

Het was een goede dag. (Seppe)

Wij begonnen de dag om 5 uur. (Aiko) (nota van de juffen: WIJ NIET!)

Het avondmaal was heerlijk en de juffen hebben zich gedragen ;-) (Senne)

We gingen ontbijten en ik was wakker. (Ellemieke)

Ik heb heel veel geleerd over de Venen en de bossen en over het water. (Michiel)

De wandeling was leuk, net als de gids! (Lenn)

Ik zit nu met pijne benen in bed want we hebben 20.000 stappen! (Gitte)

Het was een leuke dag, niet zo veel meer te zeggen. (Sep)

Het wandelen was vermoeiend maar heel heel leuk. (Noa)

Ik ben dus een avondmens, ik haat vroeg opstaan! (Yoko)

Ik heb een stek meegebracht uit het bos! (Vertaling: STOK) (Soren)

Ik vond het vandaag superleuk! (Sienna C)

14 opmerkingen:

  1. Leek mij een toffe maar vermoeiende dag, ik denk dat er veel knuffeldieren een nieuw huis gevonden hebben😉
    We kijken uit naar de foto's van morgen. Niet vergeten te lachen voor de caméra 😜

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat me eerst en vooral opviel: vooral bij de zesdejaars, vermoeiende gezichtjes🙂 volgens mij gamen die teveel 😉. Ben benieuwd welke knuffel Sienna gekocht heeft, en zal vrijdag eens vragen of we binnenkort nog eens met ons 4 de Hoge Venen bewandelen. Hare stappenteller zal niet weten wat er gebeurde 😜. Veel plezier nog, jullie zitten in de helft!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig!!!! die dagboekfragmenten..... ;)
    dat winkeltje, daar moeten we eens mee onderhandelen denk ik. mooie wandeling, veel foto, een prachtige reportage weer, juffen! ook aan juf Nathalie: veel plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, dat ziet er een tof bos uit. Ik ben benieuwd welk souvenireke er mee naar huis komt 🙈.
    Volgens mij kreeg het avondeten een 10/10 voor Sverre.
    Fingers crossed dat jullie morgen opnieuw een prachtige dag beleven met veel zon en leuke activiteiten. 🤞🤞🤞

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OH, nog een kleine mededeling voor Sienna: poesi heeft een nieuw speeltje: hockey met een bolletje honey pops cornflakes. In den donker crosst ze heel de keuken rond! Was me dat verschieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En deugd dat zo'n wandeling kan doen hé! Laat die stappentellers maar draaien.
    Is het souvenirwinkeltje leeg gekocht nu jullie er gepasseerd zijn?
    't Amusement voor morgen, daar zullen ze wel heel erg naar uitkijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Go Go Go Gitte!!20 000! Je hebt weer gewonnen, ik kwam amper aan 2500 vandaag tussen de keuken en het bureau ;) Leuk om heel het verloop van de dag te kunnen zien met zoveel foto's! We genieten mee. Veel fun op woensdag x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Wat een mooi en leuk bos. Daar wil ook gaan wandelen met onze hond Spike. Romy, jij bent dan onze gids. ���� Nog veel plezier lieve bosklassers!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen allemaal!
    Dank u juffen voor de altijd weer mooie en leuke blog! (onder het motto ´foto´s heb je nooit teveel´ ��)
    Ik kan het toch niet laten om steeds even in te zoomen op de foto's met eten. ��
    Hopelijk hadden jullie nu een iets langere nacht en straalt het zonnetje vandaag weer.
    Siebe die wandeling kunnen we nog eens met Lio doen en dan mag jij onze gids zijn!
    Benieuwd welke knuffel er mee naar huis komt, centjes zullen wel snel op geweest zijn.
    Nog veel plezier daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo een leuke foto's! Allemaal blije gezichtjes maar dat kan niet anders met zo een toffe activiteiten. Amuseer jullie nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige maar vermoeiend dagje... Ze zullen goed geslapen hebben ;) Benieuwd naar welke souvenirtjes er thuis aankomen vrijdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een zalige dag, dat museum en de venen zijn echt enorm de moeite! De dagboekfragmenten spreken voor zich, en ik moet zeggen: ik ben wel fan van de foto's die de kinderen trokken! Komen daar prints van om in de school op te hangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo groep 8 en 9! (en ook hallo aan de juffen natuurlijk)
    Wat een fantastische foto's al! Het ziet er daar super leuk uit! Ik ben toch wel een klein beetje jaloers! Zeker als ik de mooie natuur (en de leuke knuffels) zie. Geniet er daar nog hard van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Yoko... als nachtraaf is het op bosklas precies toch de moeite om een vroege vogel te zijn...
    Mijn advies: een beetje minder lang tetteren voor je een uiltje gaat knappen s nachts ;o)

    BeantwoordenVerwijderen